top of page
Burgstate vastgoedspecialist

Wij helpen
je graag
verder.

Een overzicht van veelgestelde vragen en hun antwoorden
  • Hoe kom ik in aanmerking voor een huurwoning bij Burgstate?
    Om in aanmerking te komen voor een huurwoning bij Burgstate, vragen we u om uw interesse via het contactformulier op onze website kenbaar te maken. Gelieve een duidelijke omschrijving van de gewenste woonruimte te verstrekken. Met deze informatie kunnen wij uw aanvraag efficiënt beoordelen en nagaan of er een woonruimte beschikbaar is die aan uw woonwensen voldoet. Zijn deze niet beschikbaar, dan wordt u op een wachtlijst geplaatst en wordt er contact met u opgenomen zodra er iets beschikbaar komt.
  • Welke gegevens moet ik aanleveren als ik een commerciële ruimte wil huren?
    Kopie legitimatie BTW nummer Recent KVK uittreksel
  • Kan ik een kantoorruimte gemeubileerd huren?
    Indien u wenst een kantoorruimte gemeubileerd te huren dan kan Burgstate dit, mogelijk tegen een meerprijs, u verzorgen. Kantoorruimtes worden standaard gestoffeerd (voorzien van vloerbedekking, afgewerkte wanden en plafonds, verlichting, stopcontacten en internetaansluiting). In overleg zijn meerdere opties mogelijk.
  • Ik heb via Burgstate een woonruimte gehuurd. Mijn partner wil bij me komen inwonen, is dit mogelijk?
    Indien u wenst dat uw partner medehuurder wordt, kunt u dit schriftelijk bij ons aanvragen. U dient een fotokopie van het identiteitsbewijs en laatste loonstrook van uw partner bij te voegen. Indien uw partner voldoende financieel daadkrachtig is, kunnen wij na overleg met de eigenaar een aanhangsel bij de huurovereenkomst opstellen waarin u beide verklaart hoofdelijk aansprakelijk te zijn voor alle verplichtingen welke voortvloeien uit de huurovereenkomst.
  • Mag ik mijn woning onderverhuren?
    Het onderverhuren van een zelfstandige woonruimte verhuurd via Burgstate is in geen enkel geval toegestaan. Onderverhuren kan namelijk leiden tot overbewoning, geluidsoverlast en/of onveilige woonsituaties.
  • Hoe kan ik een reparatie aanvragen of klacht indienen betreffende de staat van mijn gehuurde ruimte?
    Als u een klacht heeft over de staat van uw gehuurde ruimte of een reparatie wilt aanvragen, adviseren wij u dit zo snel mogelijk aan ons te melden via het Huurdersportaal. Beschrijf duidelijk wat het probleem is en voeg (indien mogelijk) foto’s en/of filmpjes toe. Wij zullen de klacht beoordelen en zo nodig een afspraak maken voor een inspectie of direct reparatie inplannen. Voor spoedeisende klachten zijn wij telefonisch bereikbaar.
  • Wat is een indeplaatsstelling?
    Bij een indeplaatsstelling worden alle rechten en plichten van een huurder overgedragen aan een nieuwe huurder. De originele huurovereenkomst wordt door de oude huurder overgedragen aan de nieuwe huurder tegen dezelfde voorwaarden en condities.
  • Is een verhuurder verplicht mee te werken aan een indeplaatsstelling?
    Nee, een verhuurder is nooit verplicht om mee te werken aan een indeplaatsstelling. Een verhuurder kan om verschillende redenen weigeren om medewerking te verlenen aan een indeplaatsstelling. Bij Burgstate proberen we ons in alle gevallen wel constructief op te stellen bij een dergelijk verzoek.
  • Wat moet ik doen bij problemen bij betaling van de huur?
    De betaling dient per vooruitbetaling uiterlijk vóór de 1e werkdag van de maand op de bankrekening te zijn overgeboekt. Als u de huur wegens omstandigheden een keer niet tijdig kunt voldoen is het belangrijk dat u zo snel mogelijk contact opneemt met Burgstate. Dan kunnen we samen kijken of we bijvoorbeeld een betalingsregeling af kunnen spreken. Zo voorkomt u dat uw betalingsproblemen nog groter worden. Wij verzoeken u uw voorstel tot afbetaling zo spoedig mogelijk schriftelijk aan ons toe te sturen.
  • Ik heb slechts een geringe huurachterstand en toch krijg ik van jullie aan aangetekend schrijven. Hoe zit dit?
    Vermoedelijk heeft u een zgn. rappelbrief van ons ontvangen omdat u de huurverhoging niet heeft voldaan. De wetgever heeft bepaald dat de verhuurder alsdan de huurder er per aangetekend schrijven op dient te wijzen dat huurder binnen een bepaalde tijd aan verhuurder alsnog schriftelijk dient mede te delen of huurder de huurverhoging accepteert of hiermee akkoord gaat middels betaling. Indien huurder namelijk niet instemt met de huurverhoging dient hij binnen 3 maanden na de ingangsdatum van de huurverhoging bij de Huurcommissie een verzoekschrift in te dienen teneinde te laten beoordelen of de huurverhoging redelijk is. Voor de behandeling van dit verzoekschrift is huurder aan de Huurcommissie legeskosten verschuldigd. Indien huurder niet binnen 3 maanden na de ingangsdatum een verzoekschrift indient bij de Huurcommissie, wordt de huurverhoging definitief en is huurder met terugwerkende kracht de nieuwe huurprijs verschuldigd.
  • Op welke manier kan ik mijn huurovereenkomst opzeggen?
    U dient de huurovereenkomst, conform het bepaalde in de vigerende huurovereenkomst, schriftelijk (aangetekend) op te zeggen. Indien de huurovereenkomst op twee namen staat, dienen beide partijen vanwege de hoofdelijke aansprakelijkheid de huuropzeggingsbrief te ondertekenen. Indien één partij de huurovereenkomst op zijn eigen naam wenst te continueren, dient dit schriftelijk te worden medegedeeld waarna zal worden beoordeeld of betreffende hiertoe voldoende financieel daadkrachtig is. Zodra wij uw huuropzeggingsbrief hebben ontvangen (de datum van de poststempel is hierbij volgens wettelijk voorschrift bepalend), zenden wij u een schriftelijke bevestiging hierop, hierbij rekening houdende met de geldende opzegtermijn.
  • Ik heb mijn huurovereenkomst opgezegd, waar moet ik op letten bij de eindoplevering?
    Bij de eindoplevering van uw gehuurde ruimte zijn er een aantal belangrijke punten waar u op moet letten: Staat van de woning: Zorg ervoor dat de ruimte in dezelfde staat wordt opgeleverd als waarin u deze heeft ontvangen. Dit betekent dat eventuele door u aangebrachte veranderingen, bijvoorbeeld gaten in de muur of andere kleuren verf, ongedaan gemaakt moeten zijn, tenzij anders overeengekomen met de verhuurder. Schoonmaak: Maak de ruimte grondig schoon voordat de eindinspectie plaatsvindt. Dit omvat de schoonmaak van vloeren, keuken (inclusief apparatuur), badkamer en toiletten, en het verwijderen van alle persoonlijke bezittingen en afval. Reparaties: Voer alle benodigde reparaties uit die onder uw verantwoordelijkheid vallen volgens de huurovereenkomst. Eventuele schade die tijdens de huurperiode is ontstaan, dient gerepareerd te worden. Sleutels: Zorg dat u alle sleutels (inclusief eventuele kopieën) van de ruimte en andere toegangsmiddelen zoals tags of afstandsbedieningen inlevert tijdens de eindinspectie. Overname door nieuwe huurders: Als u afspraken heeft gemaakt over het overnemen van zaken door de nieuwe huurder (zoals gordijnen of vloerbedekking), zorg dan dat dit schriftelijk is vastgelegd en overeengekomen door alle partijen. Eindinspectie: Tijdens de eindinspectie zal een medewerker van Burgstate de staat van de ruimte controleren. Zorg dat u bij deze inspectie aanwezig bent om eventuele onduidelijkheden direct te kunnen bespreken.
  • Waar kan ik terecht voor een reparatie na kantooruren of in het weekend?
    Voor een bouwkundig spoedgeval kunt u met ons contact opnemen via telefoonnummer 077 302 00 16.
  • Voor welke reparaties ben ik als huurder zelf verantwoordelijk?
    Wij verwijzen u naar het bepaalde in de Lijst Kleine Herstellingen en eventuele overige aanvullende bepalingen overeengekomen in de huurovereenkomst en de bijbehorende Algemene Bepalingen.
  • Hoe voorkom ik verstopping van mijn toilet of sifon?
    Ter preventie kunt u de afvoer minstens één keer per maand doorspoelen met soda opgelost in kokend water of met vloeibaar ontstoppingsmiddel. In ieder geval géén korrels gebruiken.
  • Hoe los ik een elektriciteitsstoring op?
    Kijk in de meterkast welke groep is doorgeslagen. Trek alle stekkers van de apparaten die op de groep van de storing zitten uit. Reset de aardlekschakelaar of vervang de zekering. Steek daarna weer alle apparaten 1 voor 1 in. Valt de aardlekschakelaar weer uit, dan kunt u ervan uitgaan dat dit apparaat de storing veroorzaakt.
  • Wat moet ik doen als ik wisselend tot geen warm heb bij 1 kraan?
    Controleer de kraan of de uitloop verstopt is door kalk. U kunt deze eerst proberen te ontkalken door middel van azijn.
  • Ik heb last van ongedierte, wat moet ik doen?
    Alle ongedierte in en rond het object dient u bij overlast zelf te bestrijden. U kunt op eigen rekening en verantwoording een ontsmettingsbedrijf inschakelen.
  • Wat moet ik doen als er is ingebroken en er schade is aan het object?
    Allereerst moet u aangifte gaan doen bij de politie. Wellicht dat u de aangifte telefonisch of via internet kunt verrichten. U ontvangt een bewijs van de aangifte. Lever een fotokopie van het politierapport bij ons in. Wij bekijken dan wat de schade is aan het object waarna wij kunnen bekijken of er opdracht tot herstel kan worden gegeven en of de schade kan worden verhaald via de opstalverzekering.
  • Zijn er faciliteiten beschikbaar voor het organiseren van vergaderingen?
    Absoluut, we beschikken over diverse vergaderzalen die je kunt huren. Deze zalen zijn uitgerust met moderne audiovisuele middelen en comfortabel meubilair om jouw meetings soepel te laten verlopen.
  • Biedt Burgstate ondersteuning bij het ontvangen van zakelijke afspraken?
    Jazeker, ons receptieteam kan helpen bij het ontvangen van je gasten en het begeleiden naar de juiste kantoor- of vergaderruimte. Dit zorgt voor een professionele eerste indruk en een vlotte doorloop van je afspraken.
  • Op welke manier kan ik extra sleutels bijbestellen?
    Indien de sleutel gecertificeerd is (er staat een code op de sleutel en de sleutel is niet na te maken bij een sleutelmaker) of de sleutel is onderdeel van een zgn. “sluitplan” dient u via het Huurdersportaal een melding door te geven of het vervanging van een verloren of kapotte sleutel betreft of dat u een extra, bijvoorbeeld voor familie of verzorgende, sleutel wenst. U dient in uw melding het aantal sleutels waarover u thans reeds beschikt én de sleutelcode te vermelden. Zodra wij de gecertificeerde sleutel hebben nabesteld en uw betaling hebben ontvangen, zullen wij u de sleutel doen toekomen. Indien het geen gecertificeerde sleutel betreft, kunt u bij een sleutelmaker uw sleutel laten namaken. U dient bij de oplevering alle in uw bezit zijnde sleutels over te dragen.
  • Wat moet ik doen als ik me per abuis buiten heb gesloten?
    Als u zich buiten heeft gesloten, dient u zelf contact op te nemen met een slotenmaker. De kosten hiervan zijn voor uw eigen rekening. Wij hebben geen reservesleutels van uw woning en kunnen u derhalve niet helpen.

Toch nog een andere vraag?

Misschien staat het antwoord op jouw vraag er niet bij, of wil je specifieke informatie aanvragen. Stuur ons dan een bericht en we helpen je graag verder.

bottom of page